Unnade mig en massage idag i sen eftermiddag. Hos min vän Linda. Ja, hon är verkligen en mångsysslare; gudomlig kock och därutöver en fantastisk hälsoterapeut. Jag fick mig en 90 minuters helkroppsmassage i hennes hem, som dessutom ligger granne med ”Huset” till salu i Räng.

Hoppade in på en visning och blev ju så betagen av huset. Påminde mig så om min första känsla då jag klev in genom tröskeln till Solstigen för första gången i September 2001….Då VILL HA känslan slog ner som en blixt.

Försökte blunda inför all styling som Tina gjort i sitt hem och kämpade med att se allt som ska göras på huset, uppvärmningen är allt annat än idealisk, fönstren behöver fixas till på sikt, taket?, ett badrum behöver omgående vård (blundar inför det faktum att jag jobbar inom branschen…).

Ja, nu försöker jag övertala min käre make till att komma med på en visning. Han vill INTE flytta och orkar nog inte ens med en visning. Han är nog rädd för min övertalningsförmåga.

Men, simma lugnt sa Dante, vi får se.

