Spenderade två dagar i Stockholm med jobbet. Alltid lika underbart att besöka staden. Många frågar mig om jag längtar tillbaka och svaret blir oftast ja. Stockholm kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Jag längtar tillbaka till alla dessa långa promenader på Djurgården, en rykande kopp varm choklad i Gamla stan vintertid, buss 76 som förde mig  och vagnen gratis från Lidingö till stan under mammaledigheten, alla underbara affärer och sen förstås Solstigen. Men oftast längtar jag efter ett Stockholm innan barnen kom. Då jag och Jörgen var nykära och kunde bara njuta av varandra och staden.

Nu, skulle jag ha svårt att byta ut miljön på näset till något annat. Barnen har rotat sig här och kanske även jag. Lugnet som infinner sig när jag kommer hem är alltid lika underbart (trots barnaskrik, tvätthögar och leksaker överallt). Lukten. Känslan av trygghet. Hemma.

