Helgens höjdpunkt är att vår snutteplutt har lärt sig att läsa. Stora bokstäver och korta ord. Stolt Elliot. Glad Elliot. Avundsjuk lillasyster. Nu vill han träna hela tiden. Kan inte vänta med att berätta för fröken imorgon.

Nu skriver jag små historier på vitt papper. Ord som han inte hela tiden kan gissa sig till. Och sen det där svåra ordet OCH. Tänk vilken uppenbarelse man får själv av det självklara som inte är självklart när man tänker efter. Och.

Helgen har varit härlig. Mycket aktiviteter men har haft det skönt. Tillsammans.

Jag har fått mina sedvanliga raseriutbrott över att vara familjens städerska och barnen sina sedvanliga utbrott efter att sockerchocken lagt sig efter fikat.

Jag har shoppat fina nya kuddar till nya soffan. Två paisley mönstrade från Ceannis och en enfärgad sammetskudde från DAY Home. Oväntade färger till den ljusgråa soffan, men fin-fina tycker jag.

Rust_Cushioncover_(kopia)

www.ceannis.se

 

P.s. Besökte även Vindåkra gård (ett stenkast från Svågertorp) med familjen i helgen. Fika. Kläder. Inredning. Rekommenderas varmt! www.vindakra.se

