Vilken underbar helg. Elliot hade sin mini-disco hemma hos Filippa. Engla hade sin fredagsmys ensam med mamma och pappa, Lilla Melodifestivalen, popcorn. Kalas på söndag. Kanelbullens dag. Lycklig kille. Lycklig tjej.

Idag fick badhytten sig en omgång inuti. Mycket döda myror och hinkvis med sand kastades målmedvetet ut. Även om det stormade på stranden och regnet piskade stundtals var det så underbart att njuta hela familjen av en höstig söndag. Jag försökte mig på Lindas schakti-biffar (de med paprika, chili, parmesan, bovete osv.) Resultatet liknade mest schakti-högar, men blev en pikant sidorätt till viltskaven från i lördags. Gjorde även min egen musli.

Kom på mig själv att jag inte längtade till måndag en enda gång denna helg 🙂

DSC00022DSC00020

P.s. Trotsade vädergudarna även på lördag, då vi tog en tur till stan. Favorit inredningsbutiken Ohlsson och Gerthel inrymde detta prakt-exempel av ett trumset. Nu vet barnen även vad de önskar sig i julklapp….

