Engla på morgonen: Mamma, var är min Hello Kitty sax?

Jag: Jag vet inte. Den låg inte på ditt bord när jag plockade undan igår.

Engla: Du måste hjälpa mig att leta efter den. Jag vill ha den NU

Jag på väg ner för trappan och märkbart irriterad: Jag ska stryka först, sen kan jag hjälpa dig.

Engla: (storvrål) DUMMA DUMMA MAMMA. DU SKA HJÄLPA MIG NUUUUU. JAG VILL KLIPPA MIN KALENDER NUUU. Om inte jag får saxen NU så flyttar jag. Ja, jag flyttar hemifrån!

Jag: Men Engla, vart ska du flytta?

Engla: Jag flyttar till en ANNAN familj. LÅÅNGT BORT! Dessutom tänker jag inte säga vart för då kan du inte komma hälsa på mig. (Börjar packa och muttrar).

Elliot: Men ska du inte ha lammas (gosedjuret) med?

Engla: NEEEJ faktiskt inte .Konstaterar sedan glatt efter en lång stund: Så där, nu är jag färdig, nu har jag flyttat. Vill du fika hos mig mamma? Jag har smörgåsar med glasyr.

Englas nya hem; mellan tv’n och soffan. Telefonnummer: 112.

