Båda barnen hemma. Combon kräksjuka på dagis och en nyopererad plutt är inte bra. Så det är apfarm för hela slanten. Skrik och samspel varvat. Hela tiden.

Elliot har fyrkantiga ögon i kubik av allt tv-tittande. Engla antingen kutar omkring non-stop eller hittar på hyss. Spring spring, stök stök. Klistermärken över hela ansiktet. Dockorna som ska ha kalas, alltså behövs dricka. Salt, socker, kanel, tandkräm och tvål skakas om i en plastflaska. Inga vattenlekar Engla! Nej, nej, jag bara leker…

Och alla dessa evinnerliga frågor och uppmaningar, i kanon. Sår i öronen. När jag precis nått min gräns med vad jag mäktar med ställer sig Engla upp på en stol och dansar och tjoar. När jag försöker dämpa henne sjunger hon högt: Men jag är såååå uppspelt mamma…pumpaläns.

Pumpaläns minsann. Längtar till kvällens yogapass. Längtar till morgondagens dag med kollegorna.

Kommer någon med uppmaningen om att stanna i nuet har jag bara två ord att säga. Bite me!

