Gillar alldeles för mycket shopping för att det ska vara bra för mitt psyke, min plånbok och för miljön. Älskar att gå i affärer och kommer oftast ut med något jag övertalat mig själv ska vara absolut nödvändigt. Oftast något klädesplagg eller en pryl relaterat till inredning.

Istället för en vit januari i alkohol utmanar jag mig själv att låta bli att shoppa något  till mig själv i februarimånad. Eftersom tvättmaskinen säger upp kontraktet vilken minut som helst och de där fina stringhyllorna är beställda så har jag redan principiellt sabbat mitt löfte. Men om jag kan låta bli att köpa den där inredningstidningen eller den härliga vårkoftan så går jag små steg framåt.

Ofta väcks shopping behovet av att jag behöver tröst. Om jag känner mig av någon anledning misslyckad på jobbet eller ledsen så är det lätt att trösta sig med en must-have Odd Molly blus.  Anledningar till shopping hittar jag alltid, däremot är det svårare att motivera stoppet.

Fortsättning följer…

Ps. Bildens Odd Molly Arouet Blouse från vårens kollektion finns i handeln för er som inte vill sluta shoppa.

