Läser psykosyntes-litteratur som väcker mycket tankar. Känner mig rätt instabil just nu. Ena sekunden är självförtroendet i topp och jag känner mig så stark. Andra sekunden är jag ledsen. Liten. Ensam.

Känner frustration. Ilska. Motorvägen stillar inte. Ingen quick-fix här inte. Min mentala byrålådas små fack fylls alltmer sällan med konkreta saker. Innan var allt färdigt kategoriserat och inom räckhåll när jag kände lust för att öppna. Som små nätta paket som jag kunde ta fram vid behov. Fundera kring. Intellektualisera kring. Stänga in. Såja, färdigt. Nu stänger vi lådan.

Nu går lådorna upp av sig själva. Pang pang säger de när de oväntat flyger upp. Nya lådor dyker upp med kaos och ibland med otäckt innehåll. Svårt att hantera det yttre när det inre inte har kontroll. Kontroll, Mitt hat. Min kärlek.

