Eftersom jag åkt som en missil mellan Skåne och Helsingfors under den senaste tiden har jag knappt hunnit hämta barnen på dagis och skolan. Igår fick vi en efterlängtad stund tillsammans då vi satt i lugn och ro och diskuterade vid middagsbordet.

Jag: Åh vad jag tycker att det är mysigt att sitta så här tillsammans och prata

Barnen: Ja, annars är det bara vi och pappa som pratar

Jag: Jag hoppas att ni vet hur mycket mamma älskar er trots att jag besökt Vaari så många gånger och därför inte hunnit vara så mycket med er.

Elliot: MAMMA, jag vill inte prata om såna saker. Jag vill inte!

Jag: Varför vill du inte det Elliot?

Elliot: För att då blir jag ledsen när jag tänker på såna saker.

Jag: Varför blir du ledsen Elliot?

Elliot: JAG SA ATT JAG INTE VILL PRATA OM DET. HÖR DU DÅLIGT KANSKE?

Jag: Ok, då släpper vi det. Men en sak vill jag gärna veta. Finns det något jag kan göra för er för att visa hur mycket jag älskar er?

Engla: Ja, ge mig tuggummi.

Ridå.

