”Do your practice and the rest will come”, sa en berömd yogi, som jag inte minns namnet på. Jag har tränat yoga aktivt i några år med de senaste månaderna som undantag. Jag har helt enkelt inte haft energi, tid, krafter att ens ta fram mattan. Det får vara så just nu har jag tänkt många gånger och accepterat läget även om kroppen skrikit efter uppmärksamhet.

Yogan ger mig så mycket. Den kopplar mitt sinne till min kropp. Mitt sinne till något större. Kontakt. Glädje. Lugn. Smidighet. Harmoni.

Gick på Annas pass igår (www.yogainfo.se). Det var underbart men jobbigt. Trillade även ner från handstående. Undersökte nyfiket på vad som händer i sinnet när motstånd dyker upp. Vad som händer när rädslan kramar skelettet. Jag kan inte- kan jag?

Trots motståndet och presteraren i mig är jag tillbaka på mattan. Just nu iallafall. Jag ger livsnjutaren mer plats och jag är lycklig.

