Swisch säger det när jag åker hiss från källaren till vinden. Rädsla och ilska omvartannat blandat med lycka och harmoni. I en salig röra. Just som jag börjar ta vissa saker för givet. Insikter för givet. Att vissa saker är och förblir konstanta. Hej vad kortleken blandas totalt. Jag känner mig som en mamma till ett nyfött barn vars rutiner hela tider ändras. Jag står där som ett fån och ser på. Försöker styra enligt gamla invanda mönster. Försöker förstå.

Kontrollfreaken inom mig skriker och livsnjutaren gömmer sig. Jag är så arg så att jag nästan skakar. Dirigent över den inre orkestern. Tjena! Aldrig i livet med den här takten.

När jag lugnat ner mig och slutat sparka på mig själv. Ja då kommer insikterna igen. Lugnet och acceptansen. Mina närmaste har nog ett helvete just nu. Min man har inte gift sig med en kvinna utan med 14 och de blir fler och fler.

