I bubblan på väg till Håslöv. Varmt.  Regn i luften. Öppnar fönstren, i hopp om att få mer luft än vad AC’n kan bistå med. Kringelikrok. Grusväg. Väjer för gropar. Vrider volymen högre på stereon.

Välbekant låt från svunna tider. Jag vrider volymen högre. Åkermarken susar förbi. Jag kör rakt in i en stor guppa. Pång säger det. Undrar vad Jörgen skulle säga tänker jag.

Full volym i stereon. Jag sänker farten, tar loss hårbandet och börjar moscha. Som om det var det mest naturliga i hela världen. Håslöv-Ramones-Moscha. Jag kör förbi en bonde som ser väldigt undrande på mig. Undrar vad han tänker? Kan inte se klokt ut. Jag gapskrattar högt. Konstaterar att jag identifierat en till delpersonlighet. Rock-tjejen.

Hela min kropp ler. Jag ler. Ger rock-tjejen lite mer plats innan det är dags att kliva ur bilen. Öppna grinden och vara mamma 100%. Life is good.

