Känns som pånyttfödelse i matväg. Sumpat nästan allt jag har i cell-minnet gällande matlagning. Vågar. Experimentera.  Jag provar och smakar. Leker mig fram. Blir aldrig liksom fel. Bara annorlunda.

Mycket Raw på menyn. Couscous på nytt sätt. Hejdå vetemjöl. Välkommen rotfrukter. Glädje av att lyckas. Mindfullness. Herregud så goda kiwi-havtorn remmarna blev. Chokladpudding på avocadon istället för grädde. Galet gott. Varför har jag inte alltid gjort så här?

Äppelmarknad i Kivik. Äntligen en tur till Kiviks Lilla Råa. Underbar personal. Känsla. Maten gjord av det naturligaste naturliga. Här vill jag stanna. Handlade en hel del hem. Inca berries. Raw cashew med skal på. Biodynamisk mandel. Mjukaste kanelstängerna.

Raw. Ljuvligt och lyxigt. Jag njuter högt.

P.s Kiviks Lilla Råa hittar du i hjärtat av Kivik på Österlen. Kika in på www.kivikslillaraa.se för mer information.

