Det känns som en sten i skon. Eller som skoskav. Väntan. Vill ha besked nu. Ringde husläkaren. Frågade om processen. Snigelpost eller samtal? När jag vet hur det går till är jag trygg. Tryggare iallafall. För det gnagar som fan.

Körde hemåt igår kväll. Borde aldrig varit på skolan med min förkylning. Mörkt och ruskigt. Ingen ingenjör har kommit på att sätta in en lampa i bubblan. Det som att köra med natten i natten. Fast mysigt ändå. Rock klassiker. Bohemian Rhapsody. Sjunger duett med Freddy Mercury. Känner in hans dödsångest. Freddy och jag i natten. Bondandes.

Hoppas få besked på fredag. När jag är på konferens och husläkaren frånvarande. Ingen bra kombo för besked. Skulle inte orka pusha. Känner mig liten. Vill vara  omhändertagen. Vill att informationen ska nå mig utan ansträngning. Vill ju veta innan helgen. Hoppas få veta.

