Det känns som om tiden bokstavligen rusar framåt. Försöker greppa nuet så mycket det går men jag blir ändå konstant förvånad över hur snabbt tiden går. Ännu en intensiv helg bakom oss. Där närhet och äkthet får nya dimensioner. Förväntningar som möter både trötthet och glädje. Jag har skapat i köket. Kunskapstörsten och längtan till experiment är enorm. Jag har gjort godsaker i torken, egna tacoskal med soltorkade tomater och orientalisk kryddning. Mandelmjölk med raw kakao nibs. Hampachai med dadlar och kardemumma. Raw falafel. Jag leker och lär mig ständigt något nytt. Aktar mig för att pracka på. Gör det jag själv mår bra av. Träffar människor som jag mår bra av. Feelgood.

Känns också som om närhetskontot är nästintill fulltankat. Har inte dåligt samvete över att jag är borta. Fysiskt iallafall. Jobbar mycket på det där med mental närvaro. Svårt för mig. Hittar mig själv ofta i funderingar som jag vill behålla som mina egna. Om inte hemligheter så sanningar som väntar på att se dagsljuset. Jag är i min bubbla och jag mår bra.

