Står i duschen och silar av natten. Vill knappt slita mig från värmen. Är frusen av mig. Tävlar alltid om soffplatsen närmast kaminen. Minus tio ute. Snöflingorna dansar förbi fönstret. Vackert. Poetiskt.

Första kalenderluckan idag. Inga problem att få upp barnen ur sängen. Alla fyra i vår säng igen. Varmt och gosigt. Vår lilla familj.

Träffade min lilla studegrupp igår. Stämningsfullt. Moccasin vid Fersensväg. Påminde mig om tiden innan barnen då det var naturligt att slinka in på ett oprententiöst matställe för lite gemenskap och mys. Mitt i veckan. Nu blir det bröllopsmiddag en gång per år. Och det är bra precis som det är. Livet går vidare och nya nyanser infinner sig.

Har inte energi idag. Tiden på Humanova närmar sig sitt slut. Det stressar mig. Vill fortsätta denna resa men det vill kanske inte så många andra just nu.  Och det är ju så det är. Allas processer är olika. Vi är alla olika. Men jag vill ju så gärna framåt. Vill inte vänta. Men allt har sin mening. Hur det än blir. Men idag är det ett litet kaos inuti. Accepterar på nåt sätt att det är som det ska.

