Två nätter i rad. Sett mardrömmar. Hemska mardrömmar. Gift ormar som försöker bita mig. I mängder. Gömmer mig men kommer inte undan. Anfådd när jag vaknar. Svettig och spänd. Svårt att släppa det som varit. Svårt att inte oroa mig för det som kommer. Så inte konstig att jag känner mig jagad. Jagad av en stark del hos mig själv.

Men inte i natt. Vaknar utvilad i av att mannen lyfter på täcket och kryper ner hos mig. Nyduschad. Doftar gott. Jag  njuter av hans närhet. Frågar hur ofta vi ligger bara så här. Nära varandra. Utan krav. Utan prestation. Bara nära. Alltför sällan, säger han. Vi ligger så ett tag till. Lyfter sedan på huvudet. Dottern ligger med öppen mun. Vaknar till och sprätter med kroppen. God morgon Englis. Jag älskar dig, säger jag. Håll truten unge säger hon utan att öppna sina ögon. Håll truten. Ja. jag håller truten och småler. Det är precis som det ska vara.

