Idag är jag nöjd. Nöjd med vad jag har. Nöjd med vad jag inte har. Fantastisk känsla. Ny känsla. Hittat ett lugn på ett annat sätt. Ett lugn som inte är självklar eller fladdrar förbi. Utan ett lugn som låter sig greppas. Känslan har infunnit sig många gånger idag. När jag rensat ogräs med sonen. När vi klämt ihop oss hela familjen i bubblan på väg till badhuset. När vi tagit en kvällspromenad till Konsum. En blick här. En ton där. Gapskratt och djungelvrål. Det lilla. Det stora. Spelar ingen roll vad. Men jag får nästan nypa mig själv i armen för jag har lärt mig att jag inte behöver så mycket för att vara nöjd. Vilken kliché, men just så precis så känns det idag. Ingen rädsla för det som varit eller det som komma skall. Bara tillit och förnöjdsamhet. Tid. Samvaro med min familj. Allt jag behöver just nu för att vara nöjd.  Och det känns så underbart.

